Home > Motivasi, Suka Duka Hidup > SELAMAT MENGHADAPI IMTIHAN !!!

SELAMAT MENGHADAPI IMTIHAN !!!

Salam ceria buat semua.

Nampaknya blog saya ni dah berserawang di sana sini setelah 2 bulan dibiarkan tanpa isi dan isu baru. Maafkan saya jika kalian menantikan post yang berkualiti kerana buat masa sekarang, saya tidak dapat memenuhi keinginan kalian lantaran sibuk dengan imtihan yang tersangatlah dekat.

Maka saya berazam akan kembali mengencangkan blog ini dengan post-post yang berkualiti apabila berakhirnya imtihan, insyaAllah jika masih diizinkan menghirup udara di muka bumi Allah ini.

Saya juga ingin memohon jutaan kemaafan daripada pembaca sekalian jika saya ada melakukan sebarang kesalahan. Maafkanlah diri yang hina ini dan silalah tegur saya dengan cara yang baik. Marilah kita sama-sama berdoa agar dapat berjaya dengan cemerlang dalam peperiksaan yang akan tiba tidak lama lagi.

Oleh itu, selamat membuat ‘pembedahan’ dan mengeluarkan semua ‘organ-organ’ yang penting dari dalam setiap buku yang kita baca. Gunakan masa yang amat terhad ini dengan bijaksana tanpa mengabaikan hubungan bersama Allah dan sesama manusia.

Berhati-hatilah ketika membaca dan menjawab soalan. Gunakan kekuatan minda kita sepenuhnya. Jangan karang ayat yang meleret dan berulang-ulang kerana masa yang diberi amat singkat, sebaliknya bersedialah dengan rangkap perkataan yang lebih ringkas, sedap, padat dan betul.

Tiada ubat yang lebih mujarab untuk berjaya selain berusaha dengan sehabis-habisnya!

Itu sahaja motivasi yang mampu saya selitkan di sini. Setelah berusaha, bertawakkallah dan berdoalah dengan sepenuh pengharapan kepada Allah yang Maha Berkuasa. Akhir sekali selamat menjawab peperiksaan. Selamat maju jaya!!!

p/s: Saya akan mula ‘berperang’ dengan ujian lisan/syafawi pada 19 & 20 Mei ini dan akan mula menjawab soalan bertulis/tahriri pada 24/5, 31/5, 7/6, 14/6 & 24/6 . Tolong doakan saya dan kawan-kawan ya! Terima kasih!!!

Categories: Motivasi, Suka Duka Hidup
  1. No comments yet.
  1. No trackbacks yet.

Leave a Reply

